توصیه‌ متخصصان تغذیه برای وعده‌های غذایی سالم در طول قرنطینه

همانطور که ویروس جدید کرونا در گسترش است، احتمال قرنطینه شدن برخی مناطق آسیب دیده وجود دارد که اصلا خبر خوشایندی نیست. به گفته یک متخصص تغذیه، حتی اگر در خانه قرنطینه شده‌اید مجبور نیستید سوپ و برنج میل کنید.

چمدان - یک برنامه دقیق و حرفه‌ای می‌تواند به شما و خانواده تان کمک کند تا برای چندین هفته خوب غذا بخورید. این یک برنامه آماده سازی غذا با منابع محدود است.

پیش از قرنطینه مواد غذایی کهنه و قدیمی را دور بریزید و مواد جدید تهیه کنید

به گفته Bonnie Taub متخصص تغذیه، هنگام برنامه ریزی برای شرایط اضطراری، قاعده اصلی این است که برای دو هفته مواد غذایی تهیه و آن را نگهداری کنید. به گفته او مردم نباید مضطرب شوند و هزینه‌های زیادی را صرف غذاهای بیرون از خانه کنند.

اولین قدم برای آمادگی در برابر قرنطینه، بررسی مواد غذایی موجود و خلاص شدن از شر مواد قدیمی است که به آن نیازی نیست. یخچال خود را بررسی کنید و موادی که تاریخ انقضا آن‌ها رو به اتمام است را سریعتر مصرف کنید. سپس یک لیست از مواد غذایی تهیه کنید. این لیست باید کامل و شامل مواد پروتئینی مانند ماهی و سبزیجات باشد.

غذاهای تازه را مصرف کنید

پیش از استفاده از غذاهای کنسروی و منجمد، بهتر است ابتدا مواد تازه را استفاده کنید. استفاده از سبزیجات تازه که در این فصل وجود دارند به تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار کمک می‌کند. همچنین باید در مصرف موادی مانند پنیر و شیر که پس از باز شدن و در معرض هوا قرار گرفتن زودتر خراب می‌شوند، نیز دقت کرد.

هنگامی که تاریخ انقضا یک ماده رسید ابتدا آن را بررسی کنید، اگر علائمی از فاسد شدن وجود نداشت احتمالا می‌توان همچنان از آن استفاده کرد، اما اگر در استفاده از آن تردید دارید، آن را دور بریزید.

از مصرف زیاد نمک و سدیم بپرهیزید و از دیگر ادویه جات برای طعم دادن استفاده کنید

مراقب میزان استفاده از نمک باشید. در بسیاری از مواد غذایی برای ماندگاری بیشتر از نمک استفاده می‌شود. به گفته متخصص Zeitlin، نمک بیش از حد می‌تواند منجر به کاهش آب بدن و در نتیجه خستگی، سردرد، سرگیجه و اضطراب شود. به همین دلیل بهتر است استفاده از نمک را تا حد امکان کاهش دهید و از سایر ادویه جات مانند پونه کوهی، فلفل، آویشن و ... برای طعم دادن به غذا استفاده کنید.

آب و محلول‌های الکترولیت را فراموش نکنید

نوشیدن آب را هیچگاه فراموش نکنید. همچنین به گفته Taub، نوشیدن الکترولیت و نوشیدنی‌های ورزشی در هنگام بیماری به بهبودی سریعتر بدن کمک می‌کند. گرچه بعید است در قرنطینه مشکلات آب آشامیدنی ایجاد شود، اما آماده بودن و نگهداری چند بطری آب برای هر شرایطی بهتر است.

منبع : sciencealert

کد خبر 248256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =